zondag 17 april 2011

asperges

Yes, het is weer zo ver! Het seizoen is weer begonnen.
Daarom zondig ik tegen mijn eigen regel van alleen baksels te posten. Dit is de zonde waard. Absoluut.
Dit simpele recept heb ik van een dame die leeft om te genieten, maar ondertussen ook heel hard werkt.

Wat heb je nodig:
- toastbrood
- knoflook
- olijfolie (goede!)
- parmezaanse kaas (ook goede!!)


wat, waar, wanneer, hoe:
- toast toastbrood
- kook de asperges beetgaar (vocht niet weggooien: soep van maken...)
- wrijf het brood in met een doorgesneden lookteentje (of twee: hangt er van af wie er op bezoek komt ;-))
- leg de uitgelekte asperges op de toastjes
- besprenkel met olijfolie
- rasp de parmezaanse kaas
- bestrooi de toastjes met kaas

- zet in de oven (200°)
- ik ben vergeten te kijken hoe lang in de oven: ik doe dat tot de kaas begint te bruinen

zo dus:

Reactie van dochterlief: 'toppie'.
Photocopy Ann en Elza D zullen me wel vierkant uitlachen met mijn amateurfotokes, maar het is veel te lekker om me daar iets van aan te trekken...
Smakelijk!

2 opmerkingen:

  1. Ik heb dat al mogen proeven dus NO WAY dat ik u ga uitlachen!! Al had ge het getekend dan nog zou ik niet lachen.
    Alhoewel.... :-))

    BeantwoordenVerwijderen