maandag 8 augustus 2011

zomerkoken

Tja, zuslief heeft gisteren een bende ongeregeld uitgenodigd om te workshoppen. Vegetarisch koken.
En ik mocht meespelen!
Aanrader voor iedereen, deze madam had dat zeer goed voorbereid en was uitgebreid gaan winkelen. Ondertussen heb ik haar website eens goed bekeken en daar staan nog wat pareltjes bij die ik zeker ga proberen.
Zelf stond ik naast twee professionals, waaronder deze madam. Ik heb me dan maar gehouden aan wat snijwerk en wat sociale bezigheden zoals wijn proeven en rondkijken, een babbelke placeren en ook wel bijleren. Ah ja, tips aflezen van een blad kan ik ook heel goed!!
Helemaal op het einde heb ik dan maar een efforreke gedaan en heb in mijn uppie een vlug rood pestootje in elkaar geflanst. Deze madam wist alleszins raad met de pesto en zelf vond ik hem ook wel lekker.
Wat zwieren we in een blendertje:
-pijnboompitten
-zongedroogde tomaten op olie (half-gedroogde, niet zo van die taaie lapjes)
-de olie van de tomaatjes
-een teentje knoflook
-een stukje parmezaanse kaas
-goed peper en zout

Alles mixen en ... klaar. Simple comme bonjour! (het was bij de walen te doen, ziet ge)

Om toch wat sfeer mee te geven heb ik hier wat foto's gepikt. Schaamteloos!
Maar dat mag je niet weerhouden om daar te gaan kijken, want ze kan dat veel beter dan ik. Ieder zijn talenten nietwaar? Via Elza D kan je ook doorklikken naar de verschillende blogs waar verschillende recepten te lezen zijn. Gewoon doen.
Ah ja, de sfeerbeelden:

En als je heel goed kijkt, zie je in de ministrone rode pesto. De groene pesto was trouwens ook zonder basilicum gemaakt. Maar ik weet niet meer goed wat daar allemaal in zat. Iemand zal het wel bloggen zeker??
Smakelijk!!

4 opmerkingen:

  1. Rode pesto Interesant en zomers:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die rode pesto was gewoonweg zalig. Maar dat was wel al duidelijk hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hela hela. Ik doe maar alsof ik een professional ben hé. LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mie: dat was duidelijk ;-))
    Photo-copy: dan ben ik er ingetrapt. Het kwam echt over....

    BeantwoordenVerwijderen